My dream of senior care 我理想的养老院

 

Have my own aging in place facility is my dream.

建立一个自己的养老院是我的梦想。

It started in 2016. At that time, my parents were in their 80th and my father suffers from prostate enlargement and vascular dementia, my mother was suffered from Osteoarthritis of her knees. They lived in China where there is no quality senior care facility.

它开始于2016年。那个时候,我的父母都80多岁了。父亲患有前列腺肥大和血管性痴呆,母亲患有骨质疏松和老年性骨关节炎。他们住在没有好的养老机构的中国。

Living in the US, I can do little to care for them. So I started to dream about opening a quality senior care facility in my hometown of China. I start to gathering all the information online and got Eden alternative training, I even went to an assistant living facility stayed there for a week to experience the life in one senior care facility.

身在美国,我不能为他们做些什么。我就开始希望可以在老家开办一所服务良好的养老院。开始收集信息,并接受培训,拿到了现代尹甸园的证书。我甚至亲自到美国的一个养老院住了一个礼拜,学习并体验那里的生活。

I wanted to build a senior care home for my parents. Kept study and dreaming, I did write a plan and put my idea into the plan. I showed it to my mom, she liked it. While trying to find money to really put it into work, I was waked up by no one would support me. With time goes by, my parents could not wait any longer. They both passed away one year ago and I am still here, dreaming of my senior care home.

我当初的想法是为我的父母建立一个养老家园,一直在学习,一直在梦想。我真的将自己的想法做出了一个可行性计划,并给母亲看,母亲很认可和喜欢。在寻找资金的过程中的困难唤醒了我,而且随着时间的推移,父母不再等待,相继离我而去。而我,却并没有放弃自己的梦想,只是把它具体到了为自己。

My dreaming senior care home now becomes for my self’s well-being. I am over 60 and I want a senior care home that I like and want to live there till I die.

我梦想中的养老之家变成了让自己健康,安稳的变老。我已经年过花甲,希望有一个可以适合自己老去,逝去的住所。

Here is what I want: a place I move in as an independent being that does not need any assistant or care. But with time goes by, when I need some assistant and help, the help and assistant is there. They provide help and assistance and I do not need to go anywhere. The service is there. And later on, when I need total care, the service again is there. I do not need to move, they just increase my care level. When I close to die, there is hospice program, so they can help me to die comfortably.

我所希望的是:

搬进一个当我不需要任何帮助的时候可以独立居住的处所;然后,随着时间的推移,当我需要帮助的时候,身边就有可以帮助的人。到后来,当我完全不能自理,需要全职护理的时候,护理人员就在身边。当我将要死去的时候,临终关怀的服务人员就在身边,可以保障我舒服而没有痛苦的离去。

总之,我不用搬家。当我需要服务的时候,服务级别随情上升,直到死亡。

In one sentence: Aging in place.

也就是:在一个地方变老。

I knew there are some places it called aging in place as well. They do have independent living, assistant living, and nursing home. But the care level increase, the residents has to move to a higher level of care department which will add confusion. What I want to build is a true Aging in place home. The residents never need to move. They rent the apartment and as their home and stays there till the end.

我知道,有很多的养老机构也称作“在一个地方变老”,他们有独立居住,辅助居住和全护理居住。但是他们的居住区域是分开的,当服务等级需求上升的时候,居民必须搬到较高服务等级的区域,这样会增加老人的认知障碍,我不愿意这样。

我想要的是一个真正的“在一个地方变老”。居民从来不需要搬家,他们租住一个单元,知道生命的最后。

Fortunately, I finally bought a place I can offer so I can build later. I was planning to build after I retired. So I can take a loan and even sale my current home if needed.

幸运的是,我终于是买到了一块地。我计划在退休后就在那里建一所自己理想的养老之家。也许我会卖掉现在的住房,也许需要贷款来实现。

But recently I noticed that I am getting more scared. I am scared to lose my current comfort. I am afraid if I take a loan and I will not be able to pay it off. I am afraid that if I sale my current home and not be able to build the new home I am dreaming of, I will lose my comfort, even lose my retirement. I need help.

但是,最近,我突然感到自己有些胆怯了。我有些怕失去自己目前的舒适,怕贷款会给自己带领压力,更怕卖掉了现在的房子而建不起来梦想中的养老房,那样我就会失掉自己的舒适,甚至输掉自己的退休金。

我想,我需要帮助。

Comments

Popular posts from this blog

About Ashoka care

Simple Q&A: about Ashoka care